Na rynku działa cała masa agencji marketingowych – jedne zajmują się aktywną obsługą klienta, drugie tworzeniem reklam i haseł, jeszcze inne działaniami na rzecz firmy w mediach społecznościowych.
Social media w ostatnich kilkunastu latach stały się głównym kanałem przepływu informacji. Ciężko spotkać kogoś kto nie ma lub nigdy nie miał konta na żadnym z popularnych portali. Odkąd rozpoczął się boom na media społecznościowe, agencje social media mają ręce pełne roboty. Skąd wzięła się moda na promowanie swojego biznesu właśnie w ten sposób? Jednym z powodów jest niewątpliwie popularność tego typu kanałów – ogromna ilość użytkowników daje duże pole działania i większe prawdopodobieństwo, że wśród milionowej społeczności znajdą się nasi potencjalni klienci. Drugim z powodów jest łatwa dostępność – konto na portalu może założyć praktycznie każdy. W mediach społecznościowych istnieje już cała masa dodatków i narzędzi skierowana do firm – pozwala to nie tylko na założenie konta firmowego, ale także reklamowanie swojej firmy w sieci. Agencje social media wspierają więc przedsiębiorców w walce o nowych klientów, tworząc jednocześnie pozytywny wizerunek firmy i pielęgnując już nawiązane kontakty ze stałymi klientami.
Dlaczego marketing XXI wieku?
Social media odpowiadają na nasze potrzeby w obecnych czasach. Jeszcze kilkanaście lat temu służyły nam głównie do kontaktu on-line ze znajomymi czy rodziną. Dziś w mediach społecznościowych znajdziemy w zasadzie wszystko – od wiadomości ze świata czy regionu po oferty znanych sklepów, znajdziemy tam opinie o usługodawcach, a nawet zrobimy zakupy. Jest to odpowiedź na nasz obecny, szybki styl życia.
Nowoczesna agencja social media proponuje klientom nie tylko prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Agencje zajmują się także organizowaniem spotkań on-line z klientami, przygotowywaniu ofert czy opracowywaniu postów i grafik do zamieszczenia na stronie. Zatrudnienie agencji social media pozwala zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze bo jak mawiają „Czas to pieniądz”.