Kto się nie rozwija, ten się zwija. Znasz to powiedzenie? Właściciele firm, czy managerowie wyższego szczebla, często szkoląc swoich pracowników, zapominają o … trenowaniu własnych umiejętności! A czy jest coś cenniejszego niż odpowiednio wykwalifikowany lider? Dowiedz się z jakich szkoleń dla właścicieli firm i managerów warto skorzystać i dlaczego.
Jak zacząć?
Nie musisz od razu wydawać majątku na szkolenia i jeździć na drugą półkulę żeby się czegoś wartościowego nauczyć. Jeśli jednak nie zamierzasz szkolić się w ogóle, bo przecież Twój biznes działa, więc nie musisz… to po prostu pewnego dnia obudzisz się w innych warunkach rynkowych. Ale wtedy może być już za późno. Ważnym powodem, poza byciem w trendach rynku, dla którego warto uczestniczyć w szkoleniach, jest zdobywanie wiedzy, której nie znajdziesz nigdzie indziej, ani w książkach, ani w poradnikach, ani w internecie. Dlaczego tak jest? Ponieważ oprócz wiedzy teoretycznej szkolenia dostarczają nam wiedzy praktycznej. Trenerzy często dają cenne przykłady, opowiadają historie, przytaczają realne case study i zwracają uwagę na popełniane przez innych błędy, by chronić nas przed podobnymi pomyłkami.
Zobacz także: Szkolenia dla przedsiębiorców od Saleswise.pl
Jak wybrać odpowiednią firmę szkoleniową?
Ważnym jest, aby poświęcić trochę czasu na wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej. Warto poprosić o rekomendację osoby, które miały już okazję skorzystać z oferty danej firmy czy sprawdzić opinie w internecie. Istotne jest też to, czy firma przygotuje szkolenie szyte na miarę Twoich potrzeb czy zawsze korzysta z tych samych, gotowych szablonów. Zwróć też uwagę na liczebność grupy i formę prowadzenia kursu – warsztaty w małym gronie będą o wiele bardziej skuteczne niż zwykły wykład czy prezentacja dla kilkudziesięciu osób.
Jakie umiejętności musi rozwijać manager?
Jakie konkretne umiejętności warto szkolić będąc szefem? Jak być dobrym managerem? Nie można zapominać m.in. o doskonaleniu swoich umiejętności pod kątem efektywnego motywowania pracowników. To przecież bardzo ważne, żeby nasza kadra była odpowiednio zmobilizowana i z zapałem podchodziła do wykonywania obowiązków. Nie wolno też zapominać o umiejętnym delegowaniu zadań czy usprawnieniu komunikacji na linii przełożony-pracownik (skuteczne przekazywanie poleceń, rozmowy w sytuacjach trudnych, radzenie sobie z narzekaniem pracowników itp.). Istotna jest też informacja zwrotna, popularnie nazywana feedback’iem, czyli dzielenie się z ludźmi spostrzeżeniami o wykonywanych przez nich działaniach, w taki sposób, aby miało to wpływ na zwiększenie ich kompetencji oraz samoświadomości. Wielu pracowników mocno tego potrzebuje i niezwykle ważne jest, aby przekazywać ją odpowiednio. Oczywiście, warto też pomyśleć o sobie i zapisać się na szkolenie, którego tematyką będzie stres, to jak sobie z nim radzić i jak nim zarządzać będąc na tak odpowiedzialnym stanowisku. Takie kursy są prowadzone zarówno jako tradycyjne warsztaty ale także w formie zajęć ze śmiechoterapii. To, na jaki rodzaj szkolenia się zdecydujesz zależy od Ciebie. Pamiętaj tylko, że ważne jest abyś na szkoleniu mógł ocenić swoje dotychczasowe strategie panowania nad stresem i dowiedzieć się w sposób szybko i skutecznie radzić sobie z negatywnymi emocjami oraz jak opanować trudną sztukę relaksu 🙂