Pojawiające się coraz liczniej na naszym rynku, małe firmy informatyczne, zaczynają powoli przekształcać swój obszar działalności, dostosowują się do zmieniających się trendów na rynku i często zahaczają o sferę działalności dotychczas kojarzony z agencjami reklamowymi lub agencjami marketingowymi.
Coraz częściej w ich ofercie znajdują się prezentacje multimedialne dla firm, doświadczony grafik może przygotować ciekawe prezentacje dla firm, które chcą prezentować swoją ofertę klientom. Również projektowanie logo firmy było raczej kojarzone z działalnością grafików, lub twórców danego produktu, czy też firmy. Dodatkowo, ewolucję również przeszło samo projektowanie stron. Nie obejmuje już ono tylko prostych danych i ustawienia ich w miarę logiczny sposób, ale stało się kompleksowym działaniem, często absorbującym uwagę całkiem pokaźnego zespołu specjalistów. Ponieważ w wyżej wspomnianych dziedzinach stale dokonuje się postęp i często ewoluują one w dosyć zaskakujący sposób, należy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości wiele obszarów działalności zostanie w sposób bardzo głęboki poddane specjalizacji. Każda szanująca się firma, aby skutecznie sprzedawać swój produkt, musi zadbać o odpowiedni wizerunek.
Temat ten nie dotyczy tylko i wyłącznie samej jakości produktu, ale także marketingowej strony przedsięwzięcia każda firma musi dobrze wyglądać w oczach potencjalnych klientów.
Istotne jest, aby dotrzeć do klienta różnymi drogami. Niewyobrażalne jest obecnie, aby szanująca się firma nie dysponowała własną stroną internetową. Strona internetowa musi wyglądać dobrze, być przejrzysta, estetyczna i trafiać do określonego targetu. Większość firm kieruje się z zamówieniem strony bezpośrednio do firm informatycznych, które wykonują kompleksowo strony internetowe. Podobnie jest z logiem firmy aby pasowało do ogólnego wizerunku firmy, najlepiej jest zlecić jego wykonanie doświadczonej pracowni graficznej, która ma w ofercie projekty graficzne. Pamiętajmy że nasze logo musi zostać dobrze przygotowane ponieważ będzie nasza wizytówką, może przykładowo znaleźć się na naszej stronie internetowej, gadżetach reklamowych czy odzieży roboczej.