Zarządzanie bezpieczeństwem żywności to kluczowy aspekt działania wielu przedsiębiorstw funkcjonujących w branży gastronomicznej. Szkolenie ISO 22000 umożliwia podążanie za ogólnie przyjętymi standardami i działanie zgodnie z wytycznymi. Zyskuje się dzięki niemu nie tylko wiedzę potrzebną do efektywniejszego wykorzystywania zasobów, ale również zaufanie konsumentów i partnerów biznesowych.
W jakich firmach przeprowadza się szkolenie ISO 22000?
ISO 22000 to system zarządzania bezpieczeństwem żywności, który można zastosować w każdej organizacji biorącej udział w łańcuchu produkcyjnym. Oznacza to, że norma jest skierowana zarówno do rolników, plantatorów i hodowców, jak i do restauratorów czy sklepikarzy. Każda firma, której całość lub część działań biznesowych związanych jest z produkcją żywności, może czerpać korzyści ze szkolenia ISO 22000.
Norma, która dotyczy tak szerokich aspektów, może wydawać się chaotyczna i zbędna. W rzeczywistości jednak skupia się ona przede wszystkim na procesach, które łatwo i skutecznie można wprowadzić w organizacjach bazujących na przetwarzaniu artykułów spożywczych. Zawarte w niej wytyczne można dopasować do indywidualnych potrzeb firmy, dlatego szkolenie ISO 22000 jest konieczne do tego, by zrozumieć wszystkie niuanse standardu.
Więcej o tym, jakie korzyści płyną ze szkolenia z zakresu ISO 22000 oraz do kogo jest ono kierowane, można przeczytać na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/szkolenie/h02-audytor-wewnetrzny-iso-22000/.
Korzyści z certyfikacji ISO 22000
Zdobycie wiedzy i doświadczenia z zakresu działania normy ISO 22000 będzie dla firmy owocowało licznymi korzyściami. Najważniejsze z nich to:
- identyfikacja, zarządzanie, kontrolowane i ulepszanie procesów bezpieczeństwa żywności;
- ułatwiona komunikacja w całym łańcuchu dostaw;
- zapewnienie dostawcom i interesariuszom pewności w zakresie kontroli zagrożeń;
- ograniczenie, a nawet wyeliminowanie nieskutecznych praktyk bezpieczeństwa żywności, które prowadziły do wycofywania produktów i sporów sądowych;
- mierzenie postępów w ciągłym doskonaleniu firmy;
- tworzenie konkurencyjnego wizerunku marki, pozytywny marketing i skuteczne pozycjonowanie produktu wśród najlepszych firm.