Wiele osób które poszukują informacji w internecie sprawdza naturalnie wyszukiwarki takie jak Google czy też Bing, wpisując tam słowa kluczowe, frazy które interesują.
Oczywiście mogą znaleźć także różnego rodzaju katalogi stron które podzielone na działy tematyczne mogą oferować wiele interesujących stron internetowych które warto odwiedzić, jeżeli jesteśmy zainteresowani danym tematem. Z pewnością zauważają to właściciele firm, stron internetowych, którzy chcą jak najlepiej reklamować się w sieci, dlatego też zamieszczają swoje wpisy, swoje strony internetowe w różnego rodzaju katalogach stron.
Jak wybrać wartościowe katalogi stron?
Naturalnie powinniśmy poszukiwać katalogu w którym będziemy mogli zamieścić nasz link oraz długi opis naszej działalności, naszej strony internetowej. Możemy znaleźć tam także miejsce do podania adresu e-mail który będzie służył osobom odwiedzającym katalog do kontaktu, możemy także zamieścić adres czy też numer telefonu komórkowego. Niektóre katalogi stron umożliwiają także zaznaczenie naszej pozycji na mapce, z pewnością pozwoli to na łatwiejsze odnalezienie nas, dojazd klienta do naszej firmy jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Dobre katalogi są stron są moderowane przez administratorów, którzy będą odrzucali strony spamowe czy też nie spełniające wielu różnych wytycznych które muszę sprawdzić osoby dodające stronę do danego katalogu. Z pewnością właściciele firm będą chcieli być tam gdzie jest ich konkurencja, tak aby potencjalny klient mógł zajrzeć także na ich stronę, sprawdzić ofertę, porównać przykładowo ceny czy też terminy wykonania zleceń w przypadku firm usługowych, także porównać ceny w różnego rodzaju sklepach internetowych.
Obecnie katalogi stron można stawiać na różnych skryptach, warto zwrócić uwagę iż powinny być to rozwiązania nowoczesne, które będą odpowiednio prezentowały naszą stronę internetową. Dodatkowo także możemy sprawdzić czy katalogi stron są w jakiś sposób reklamowane, z pewnością znany katalog stron będzie umożliwiał nam uzyskanie dodatkowego ruch, co może przyłożyć się na nowych klientów.