Nawet jeśli starasz się unikać parkowania w pobliżu innych samochodów, uderzenia wózkami zakupowymi pod sklepem i jeździsz ostrożnie, to i tak Twój samochód może ulec uszkodzeniu podczas burzy z gradobiciem.
W przeszłości oznaczałoby to wyjazd do warsztatu samochodowego i kosztowny rachunek za naprawę karoserii i powtórne lakierowanie nadwozia. Tradycyjnie, jeśli miałeś wgniecenie w samochodzie, zaczynałyby się od przeszlifowania obszaru, wbicia metalu na miejsce, a następnie wszelkie nierówne obszary byłyby wypełnione szpachlówką. Następnie powierzchnię należy przeszlifować, zagruntować, nałożyć podkład, a następnie pomalować lakierem. W przypadku Paintless Dent Repair (PDR) technik samochodowy przyjrzy się kształtowi wgniecenia i określi, jaki to rodzaj wgniecenia. Następnie za pomocą zaawansowanej techniki i specjalistycznych narzędzi wyciągnie wgniecione panele z powrotem do ich pierwotnego stanu.
Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania zajmuje tylko ułamek czasu w porównaniu z tradycyjnymi metodami naprawy nadwozia. Wszystko jednak zależy od tego, ile wgnieceń należy naprawić i jak głębokie one są. Niemniej jednak zajmie to tylko kilka godzin w porównaniu do wielu dni, które są potrzebne do naprawy karoserii starszymi metodami i późniejszego lakierowania.
Ponieważ czas pracy jest krótszy w przypadku usuwania wgnieceń bez lakierowania, rachunek również będzie mniejszy.
Oszczędzasz również na materiałach, takich jak wypełniacz, podkład i powłoki lakierów samochodowych. Bez toksycznych chemikaliów, rozpuszczalników lub farb, wyciąganie wgnieceń bez lakierowania nie uwalnia takich substancji do środowiska. Jeśli porównasz taką nowoczesna metodę bez lakierowania z tradycyjną naprawą, która wymaga użycia wypełniaczy i przemalowania uszkodzonego obszaru, PDR może pomóc utrzymać wartość pojazdu. Gdy przeszkolony technik zajmuje się naprawą, oryginalne wykończenie fabryczne nie ulega uszkodzeniu czy zmianie. Dzięki temu nie musisz się martwić o niedopasowanie kolorów lub nadmierne natryskiwanie.