Personalizowane etykiety są to etykiety dopasowane do konkretnej grupy odbiorców. Zanim taka naklejka trafi na dany produkt, wcześniej nad jej designem pracują sztaby specjalistów. Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów ostatnich lat.
Dlaczego warto zainwestować w personalizowane etykiety?
Produkty spożywcze muszą mieć etykiety, by przekazać nabywcom najważniejsze informacje dotyczące danej rzeczy. Jednak czas, w którym były to zwykłe naklejki, minął bezpowrotnie. Wielu współczesnych producentów używa ich nie tylko jako nośnika treści, ale i powierzchni reklamowej. Etykiety personalizowane, czyli etykiety dostosowane do konkretnej grupy odbiorców, są obecnie jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. Dzięki nim dana rzecz np. napój, kosmetyk, środek czystości etc. może lepiej się wyróżnić od pozostałych produktów i szybciej przykuć uwagę potencjalnego klienta.
Tego typu etykiety są projektowane według ściśle określonych zasad. Specjaliści do marketingu i graficy starannie dobierają kolorystykę, krój pisma czy kształt etykiety, by spodobała się np. młodym ludziom w przedziale wiekowym 25-35 lat. Personalizowane etykiety mają przede wszystkim wzbudzać zainteresowanie, cieszyć wzrok i tym samym zachęcać do zakupu. Jeżeli znamy upodobania danej grupy ludzi, wówczas łatwiej nam trafić w ich gust. Co więcej, większość z nas wybiera produkty spożywcze, kierując się przy tym głównie ich wyglądem.
W jaki sposób spersonalizować etykietę?
Tak naprawdę tych możliwości jest nieskończenie wiele. Producenci przeróżnych produktów spożywczych używają w tym celu sloganów, haseł i zwrotów charakterystycznych dla danej grupy ludzi. Dobierają słowa tak, by trafiły do konkretnej płci, grupy etnicznej itp. – to jeden z najtrudniejszych etapów personalizowania etykiet. I dlatego też na etykietach ekskluzywnych produktów np. alkoholi, nie znajdziemy raczej zwrotów młodzieżowych, gdyż ich nabywcami w większości przypadków nie są młodzi ludzie. Niemniej ważna jest kolorystyka etykiet. Nie od dziś wiadomo, że poszczególne barwy wywołują konkretne uczucia, o czym dobrze wiedzą także producenci niemalże z każdej dużej branży.
Personalizacja – trend, który przybiera na sile
Personalizacja jest uznana za jeden z najważniejszych trendów marketingowych ostatnich lat. Wynika to z potrzeb klientów, którzy oczekują, by producenci mówili do nich ich własnym językiem i oferowali im rzeczy wyjątkowe i dopasowane do ich potrzeb.