Wielu przedsiębiorców zainteresowanych jest ochroną patentową nazwy oraz logo firmy.
Często w znaku graficznym zawarta jest nazwa, dlatego przedsiębiorcy mogą wychodzić z założenia, że nazwa na znaku graficznym jest chroniona tak samo jak logo. Jednak w tym przypadku nie zawsze jest to jednoznaczne, nie zawsze chronione są nazwy związane jest mową potoczną, dlatego wiele firm korzysta z nazw, które mogą nie kojarzyć się bezpośrednio z nazwą towaru, aby móc zastrzec nazwę firmy.
Zastrzeganie nazwy i logo firmy
Zastrzeganie logo firmy oraz nazwy odbywa się w Urzędzie Patentowym, w tym przypadku powinniśmy ubiegać się o rejestrację znaku towarowego, która występuje na towarach czy też w przypadku usług. Najczęściej przedsiębiorcy chcą chronić nazwę, logo, symbol firmy. Należy pamiętać o wybraniu nazwy, która nie jest już zajęta, dodatkowo należy wybrać logo, które nie będzie kojarzyło się przykładowo ze znakiem graficznym firmy konkurencyjnej. Logo nie zawsze będzie zabezpieczało nazwę firmy, w tym przypadku przyjmuje się, że nazwa firmy powinna być fantazyjna, nie odnosić się do przyjętych określeń na daną usługę czy też na dany towar. Może być to przykładowo nazwa popularnego napoju, w tym przypadku powinniśmy wymyślić nazwę oryginalną niż przykładowo opisową.
Jeżeli zakładamy firmę, chcemy prawidłowo chronić nasze znaki towarowe i nazwy, powinniśmy wybrać nazwę, która nie zawsze kojarzy się z naszą branżą, Możemy także stworzyć nazwy składające się z kilku członów, dzięki czemu będziemy chronieni przez prawo. Jeżeli chcemy skutecznie zastrzec nazwę oraz logo, możemy dokonać dwóch zgłoszeń, może być to ochrona słowna oraz słowno-graficzna. Dzięki temu możemy mieć większe szanse, że nasze symbole, nazwy zostaną przyjęte do rejestru.
Wiele interesujących porad na temat zastrzegania znaków graficznych oraz nazw możemy znaleźć na stronie https://www.portalzp.pl/nowosci/czy-ochrona-logo-rozciaga-sie-na-nazwe-firmy-25697.html. Należy pamiętać, że Urząd Patentowy może odmówić ochrony, łatwiej będzie jednak zarejestrować logo, może być to interesująca, fantazyjna grafika, która będzie zapadała w pamięci naszych potencjalnych klientów.